dissabte, 16 d’octubre del 2010

TIRAMISÚ

La propera setmana tancarem El Cafè de Nit per uns dies, però abans us deixem la recepta d’unes postres que esperem poder tastar “in situ” aquests dies que serem fora.

Hi ha moltes versions de la mateixa recepta, però jo n’he volgut fer una que fa temps que tinc. Una de les filles d’una amiga meva va preparar aquestes postres per a un sopar d’aquells en què tothom hi porta un plat per compartir, i després de tastar-les, també va haver de compartir recepta!.

Ingredients:

-       100 g de sucre
-       4 ous
-       400 g de formatge mascarpone  (dues tarrines, que és una mica més)
-       Melindros de la Bella Easo (perquè són durs per fora)
-       Cafè per sucar els melindros
-       Cacau amarg en pols

Preparació:

Batre els rovells dels ous amb el sucre. Afegir el formatge mascarpone.

Batre tres de les quatre clares d'ou a punt neu i afegir-les a la crema.

Sucar els melindros amb el cafè, posar-los en el motlle i afegir-hi la crema de formatge per sobre.

Deixar el tiramisú en fred durant unes hores. Posar-hi el cacau en pols per sobre en el moment de servir, perquè abans no es dissolgui.

Es pot servir en una safata gran o en copes o bols individuals. 

23 comentaris:

  1. El tiramisú és una de les meves postres preferides, quanen faig no m'hi puc resistir. Presentat en copeso gots queda fantàstic.
    Enhorabona i que gaudiu dels dies de descans
    Ester

    ResponElimina
  2. M'encanta el tiramisú! Però mai l'he presentat de manera individual, la qual cosa em sembla una bona idea.

    També he de dir-te que el meu tiramisú és una mica especial, perquè no suco mai els melindros en el cafè (a casa, dels cinc, només una és cafetera). Però... no et dic que no provaré de fer-lo!

    Si sou fora "per vacances", que us faci bon temps i us vagi molt bé!

    ResponElimina
  3. El tiramisú em xifla, veig que no sóc la única!
    M'has fet venir ganes de fer-ne, ara mateix hi clavaria una cullerada sopera en aquest gotet tan bufó.
    ;)

    ResponElimina
  4. Bona estada per les terres del Tiramisu!!
    A veure si el temps us acompanya i en gaudiu molt.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Que bó el tiramisú¡¡¡¡¡¡
    Ara mateix m'el prendria.
    Una bona estada.
    Fins aviat.

    ResponElimina
  6. Jo també sóc del club de fans del tiramisú i això que dius és cert: tothom té la seva recepta. Tot i això, la propera vegada que en faci provaré la vostra, m'agrada la presentació individual. Vagi tot molt bé!

    ResponElimina
  7. L'Albert ja no sap com demanar-me que li faci Tiramisú...potser que li faci...pot arribar a ser pesadet...pesadet...Una presentació molt elegant en bols individuals.Una abraçada! (com que ens veurem demà a la Diada dels Castellers de Sants no us dic res del viatge,ho deixem per demà in person...)

    ResponElimina
  8. Un postre boníssim i presentat així queda molt vistós...
    Fins a la tornada i a disfrutar d'aquests dies!

    Petonets

    ResponElimina
  9. Caram, us desitjo unes molt bones vacances i que tasteu uns quants de tiramisús per a poder comentar-los en el bloc :)

    Una abraçada!!

    ResponElimina
  10. El tiramisú és un postre boníssim! aquesta recepta és una mica diferent de la que jo faig, per tant i amb el teu permís, la provaré!
    Qué tingueu unes vbones vacances!!!
    Petonets

    ResponElimina
  11. El tiramisú està entre el meu top ten de postres! El faig molt semblant a vosaltres, però ara fa dies que no el cato perquè al Xavi no li agrada el cafè! Hi hauré de posar remei...

    Bones vacances veïns!

    ResponElimina
  12. Us ha quedat genial! Bon viatge, nois.

    Muas!

    ResponElimina
  13. torneu a marxar de vacances? quina sort! que us vagi molt bé i pugueu menjar moltes postres tan bones com aquesta.

    ResponElimina
  14. Que tingueu unes bones vacances! M'imagino pel que dieu que anireu a algún racó d'Itàlia, je je je... Quina sort!
    Mentrestant degustarem aquest tiramisú tan bo, aquesta recepta és l'autèntica, la que porta ous i gens de nata... per mi la millor ;)

    ResponElimina
  15. Jo des de que vaig fer tiramisú per primer cop, ara em semblen unes postres molt adients per qualsevol ocasió. M'agrada molt el format en gotet.

    Que tingueu unes bones vacances!

    ResponElimina
  16. No m' acabo de decidir, mai he fet tiramisú, potser arqa et copio la recepta i per fi en faig...

    ResponElimina
  17. Glòria i Josep:
    Molt bona recepte, la de tota la vida, és ben veritat. Que tingueu un bon viatge.
    Salut,

    ResponElimina
  18. La presentació amb bols individuals fa de molt bon repartir, que és un dels problemes que té quan es fa en una safata. Que tingueu un bon viatge

    ResponElimina
  19. El tiramisú m'encanta. M'ha agradat molt la presentació en vasets !! petons

    ResponElimina
  20. Que tingueu un bon viatge, aquesta presentació del tiramisú esta mol encertada
    Petons

    ResponElimina
  21. Vaig tard, pero fins la tornada. Aqui estre esperant,
    M'encanta el tiramisu

    ResponElimina
  22. Aquest sí que és una de les meves postres favorites, i amb aquesta presentació individual ho trobo genial.
    No s'hi val tancar el "xiringuito", ( es broma ! ), bones vacances

    ResponElimina
  23. Aquest postre és el preferit de la Rosa Maria!

    Sempre que anem a un restaurant de postre: Tiramisú! i no es cansa mai.

    Li comentaré la recepta a veure si s'anima i la fem a casa.

    Una abraçada!

    ResponElimina