diumenge, 23 d’octubre del 2011

GALETES DE TARONJA I XOCOLATA DE LA MIREIA CARBÓ

Dijous passat, amb la colla de blocaires, varem assistir al Club Social Caprabo-Eroski a una altra classe de la Mireia Carbó, aquesta vegada amb quatre receptes de galetes: galetes de coco, galetes de nutella i avellanes, galetes de taronja i xocolata i cookies.

Són quatre receptes d’autora, i mai millor dit, perquè són receptes estil Mireia Carbó, és a dir, atractives a primera vista, gens complicades de fer i amb uns resultats fantàstics.

Un consell de la Mireia que cal tenir molt en compte a l’hora de fer galetes: deixar-les refredar sobre una reixeta i deixar que es refredin del tot abans de posar-les a la capsa per guardar-les, encara que... poc temps s’hauran de guardar, perquè desapareixeran ràpidament!.

Com sempre, entre bromes, comentaris i anècdotes, va passar l’estona sense adonar-nos-en.

En acabar la classe, com que sabem que els peques esperen la Mireia a casa, molts blocaires van marxar ràpidament per no entretenir-la, però ella mateixa va proposar que a la propera, hem de recuperar el costum de la foto de grup.

La combinació de taronja i xocolata ens agrada molt, per tant, avui mateix he preparat les galetes de taronja i xocolata, delicioses!. De moment, encara en queden, però no duraran gaire!.

Ingredients:

200 g de farina
1 culleradeta de llevat
50 g de sucre
1 0u
1 rovell
80 g de mantega pomada
80 g de melmelada de taronja amarga
1 taronja
50 g de perletes de xocolata

Preparació:

Batre la mantega pomada amb el sucre fins que s’aconsegueixi una crema. Afegir-hi l’ou, el rovell i la melmelada de taronja (tallar-la amb les tisores perquè els filets de pell quedin ben repartits). Incorporar-hi la farina i el llevat tamisats. Afegir-hi les perletes de xocolata i la ratlladura de la taronja. Deixar reposar la massa a la nevera durant 30 minuts aproximadament.

Per fer les galetes, posar cullerades de la massa a sobre d’un paper de forn, de manera irregular, sense tenir massa cura en la forma, elles mateixes s’arrodoneixen quan es couen.

Coure les galetes amb el forn ja calent a 180ºC, amb l’escalfor de dalt i de baix, fins que siguin daurades.



28 comentaris:

  1. Glòria, quina bona pinta que fan aquestes galetes!! M'apunto a esmorzar a casa vostra demà. ;) jeje
    Petons!

    ResponElimina
  2. Ja veig que ens hi hem d'apuntar als cursets, quin munt de coses interessants que apreneu! I les galetes fantàstiques!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Una més per la col.le...jo no vaig poder venir.La combinació taronja- xocolata és sublim.

    ResponElimina
  4. L'aspecte d¡aquestes galetes eés molt temptador!!!

    petons

    ResponElimina
  5. Mercè,

    Fet!. Per demà esmorzar encara en quedaran!.

    Sandra,

    Jo crec que sí que us hi heu d'apuntar, les classes de la Mireia són molt profitoses i ella és encantadora!.

    Cristina,

    Queden boníssimes, amb una textura "soft", la Mireia ja ens va comentar que l'única galeta de les que feia que quedava cruixent era la de nutella. Tambés les faré, segur!.

    Dolors,

    Temptació total, és allò de... "no en pots menjar només una"!.

    ResponElimina
  6. Ei, que jo les vull provar, ho faré aviat, han de ser boníssimes!

    ResponElimina
  7. Quina pinta!, acabo de veure les de coco de la cuina de la Isabel i queda clar que va ser una classe aprofitada!.Tenen un aspecte casolà que és el que més m'agrada d'una galeta. Segur que a casa cauran tard o d'hora!, un petonet.

    ResponElimina
  8. M. Àngels,

    Són bonissimes, la combinació taronja xocolata la trobo molt encertada. Fins i tot, a la propera hi posaré una mica més de ratlladura de taronja, avui tenia por de passar-me!

    ResponElimina
  9. Gloria no podias aguantar sin volver a sentir el aroma de las galletas que habia en la clase de Mireia eh?, te han salido muy bien y buenas.Yo voy a intentar mañana hacer alguna
    bona setmana

    ResponElimina
  10. Que fàcils i que bones deuen estar. Tenen una pinta boníssima. Crec que m'animaré a fer-ne, que han quedat precioses. Besets.

    ResponElimina
  11. aquestes han d'estar boníssimes, però jo vull la recepta de les de Nutella!!!!! ;P petonets guapa

    ResponElimina
  12. Bonissimes, veritablement una classe molt aprofitada.
    Petons

    ResponElimina
  13. En Marcel va fer les de nutella i avellana i també van quedar fantàstiques.

    ResponElimina
  14. El proper dia ens hem de fer la foto, eh????
    Nosaltres ja hem tastat les de coco i són boníssimes. Les següents de la llista són les de nutella. I després aquestes de taronja. I després les cookies, i després... després ja arribarà la classe del novembre, je je je...

    ResponElimina
  15. Ostres, quina pinteta que fan. I això que jo no soc un gran fan de les galetes precisament, m'agraden els dolcos més molsuts i sucosos.

    Però tenen un gran color aquestes de taronja i xocolata!! :)

    ResponElimina
  16. fer galetes es entretingut però val la pena, i de taronja i xocolata encar més!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  17. Què bones!!! jo he fet les de nutella, ens han agradat molt. Estic desitjant fer aquestes!
    Petonets

    ResponElimina
  18. Miquel,

    M'has descobert, realment volia tornar a sentir l'olor de galetes, ja, ja. I té raó la Mireia, no duraran gaire!

    Asela,

    I com totes les receptes de la Mireia, èxit assegurat, ja ho veuràs!

    Judith,

    No sé si has vist el bloc de la MaryLou, ella ja les ha fet les de Nutella!. Jo també les faré, però primer ens hem d'acabar aquestes, ja, ja.

    Isabel,

    Em sembla que totes les receptes ja estan voltant pels blocs, això vol dir que la Mireia va triomfar una vegada més!

    Cristina,

    Això és un alumne aplicat, sí senyor!

    ResponElimina
  19. Gemma,

    Sí, i tant, no s'han de perdre els bons costums!. I tens tota la raó, de galeta en galeta, arribarem a la classe de novembre, que bé!

    Òscar,

    Aquestes galetes no són dures, tenen una textura com de melindro una mica més consistent, no sé si m'explico. La Mireia ja ens va avançar que les úniques que eren cruixents eren les de Nutella.

    Glòria,

    Aquestes no donen gaire feina, així que encara millor!.

    Maria,

    Aquesta vegada ens hem afanyat a fer els deures, eh?.

    ResponElimina
  20. Va ser una classe molt enriquidora, segons el Miquel, veig que no os heu esperat gens a provar-les.
    Petons

    ResponElimina
  21. Vas ser un classe molt profitosa i dolça! Ara tenim feina... Aquestes fan la pinta d'estar molt bones! He fet les cookies de xocolata i boníssimes! Les receptes de la Mireia no fallen!

    ResponElimina
  22. Amb xocolata ja són molt bones, però a més amb el gustet de la taronja han de guanyar molt més.

    ResponElimina
  23. Sion,

    I tant que va ser una classe molt interessant, digues al Miquel que com que ell ho va veure "en vivo y en directo", que s'hi posi a fer unes quantes galetes, je, je.

    Teresa,
    Profitosa al 100%. Ara, jo tinc ganes de fer les de coco i després les de nutella i després les cookies, és a dir, donarem la volta a totes les receptes!.

    Anna,

    La combinació de xocolata i taronja m'agrada sempre i aquesta vegada no podia ser menys, van quedar molt gustoses!

    ResponElimina
  24. mmmmm que bones!!! aamb la vostra recepta i la de la Gemma...només falten les cookies i les de nutella!!! :)
    Petuents,
    Eva.

    ResponElimina
  25. Eva,

    Això està fet!. Mira els enllaços que et poso més avall i... recull de receptes de galetes sencer!. I a més, quina pinta tenen totes dues!.

    El bloc de la Montse:

    http://abellbulto.blogspot.com/2011/10/galetes-de-nutella-i-avellanes.html

    El bloc de la Maia:

    http://elracodelcuscus.blogspot.com/2011/10/cookies-de-xocolata.html

    Apa, ara ja tens on triar per començar!

    ResponElimina
  26. Glòria que vaig una mica a deshores -per no perdre el costum...-Et van quedar genials i són tan rematadament bones i fàcils que a mi m'han sorprès! El fet que coguin aviat també és un avantatge! Una abraçada!!

    ResponElimina
  27. Què bé que us ho passeu. M'encanten com us han quedat. De xocolata no n'he fet mai i, no serà perquè no m'agradin

    ResponElimina
  28. mmm quina bona pinta! Jo també vaig anar a la classe i quan vaig arribar em vaig posar a fer les cookies! Estaven impressionants! Teniu un bloc xulíssim, felicitats!

    ResponElimina