dissabte, 28 de novembre del 2009

TORNEM A LES CLASSES DEL DAVID LIENAS

Ahir divendres vam reprendre les classes amb el David Lienas, a l’Espai Consum, dels Supermercats Bonpreu. En aquesta ocasió, els amics de Fem un mos es van afegir al grup de blocaires que ja ens coneixíem personalment. Benvinguts, va ser un plaer conèixer-vos!.

Les receptes que el David va preparar estan pensades per utilitzar uns bons embotits com a un dels seus ingredients. Són aquestes: caramels de bull, fets amb pasta philo i un farcit de bull de castanyes i bolets, bull de nous i melmelada de figues; patates emmascarades del Berguedà amb bolets saltejats, fetes amb botifarres blanca i negra, cansalada i camagrocs, i magret d’ànec farcit amb bull i pinya en almívar.

Sempre que anem a una classe del David Lienas, comentem la seva capacitat d’explicar trucs, anècdotes, maneres de fer, suggeriments, alternatives, etc., mentre va cuinant, però jo crec que en aquesta ocasió es va superar!. Ens va explicar tantes coses... i a mi que m’agrada escriure-ho tot, us puc assegurar que no vaig parar!.

Aquí van uns quants exemples:

Els caramels consistien en embolicar amb pasta philo un farcit fet amb els bulls picats i la melmelada de figues, que també podria ser de taronja, o de cireretes d’arboç casolana, o de tomàquet o...

Doncs una altra opció per fer amb la pasta philo: fer glaçons de crema espessa de carbassa, o de pèsols, o de pebrots escalivats, embolicar-los amb la pasta, congelar-ho i en el moment de fer servir, fregir-los. Amb l’escalfor, el glaçó es desfa i el líquid esclata a la boca. Es podria fer el mateix amb glaçons de crema catalana o de xocolata.

Sabíeu que en el món hi ha unes 2000 varietats de patata?. Una mica difícil poder tastar-les totes, oi?.

Les patates s’han de posar a coure en aigua freda, perquè si no, els cuiners diuen que “s’encallen”, és a dir, queden una mica dures encara que estiguin cuites.

Per acompanyar el magret, el David va fer una truita de patates tallades en juliana, sense ou, que es van anar coent només amb l’aigua que desprenien i la fècula, que feia que quedessin enganxades.

I parlant de truites, ens va recomanar fer truita de pa amb tomàquet i botifarres blanca i negra. Cal tallar a dauets el pa sucat amb tomàquet, sense crosta, i les botifarres, posar-ho tot junt a dins de l’ou i quallar-ho a la paella. Original!.

Igualment per al magret, va fer una salsa amb mel, suc de taronja, o de llima, o de mandarina i brou, millor casolà i si el pollastre i les verdures s’han daurat prèviament, millor que millor, el brou resultarà més potent.

Bé, ara només queda posar en pràctica les receptes. Segur que ens animarem a fer-les!.

Una vegada més, gràcies David, i gràcies als supermercats Bonpreu i fins la propera!.
.

16 comentaris:

  1. Quina llàstima haver-me perdut la classe...sort de la vostre detallada crònica!!! Glòria, haurem de provar aquesta truita de pa amb tomàquet, no?
    Ens veiem el dia 3!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  2. Quina enveja, jo aquest dia no vaig poder venir. Per cert, la truita de pa amb tomàquet jo la menjava de petita, la meva mare ens en feia moltes vegades.

    ResponElimina
  3. Quina sort que tens Glòria de poder anar aquestes classes amb aquest companys que veig des de aquí!!
    Ja t'aniré llegint quan ens posis una recepta de tot això que es apres
    Una abrasada

    ResponElimina
  4. Va ser una tarda molt agradable, en ser un grup tan reduït la classe era molt més íntima, oi?

    La idea dels glaçons amb crema catalana la tinc a dalt de tot de la llista per provar. Glòria, al final hauràs de vendre els apunts de la teva llibreta, segur que tots te la compraríem, je je je...

    Per cert, ja he estrenat el llibre de la Gemma Lienas ;)

    ResponElimina
  5. Una classe molt interesant, ja veig que vau aprendre moltes coses. Aixó de la truita amb pa amb tomaquet i butifarra em sembla una passada..

    ResponElimina
  6. Eva,

    Ja saps, a mi al final, quasi em fa mal la mà de tant escriure!. Són tantes les coses que ens explica el David!!!

    Cristina,

    A veure si a la propera pots anar-hi. Això de la truita de pa amb tomàquet no ho havia sentit mai, però pel que veig, no és cosa d'ara!.

    Dolors,

    Segur que les receptes sortiran en els blocs, són molt atractives.

    Gemma,

    Sí que va estar molt bé la classe del divendres.

    Això dels bombons de crema catalana, recordo que el David ho va explicar en una altra ocasió. Jo tinc els glaçons de crema catalana, sense embolicar, d'un dia que vaig fer crema, però encara no els he fet. Segur que veuré els teus abans!.

    Sí que t'has afanyat a estrenar el llibre. Me n'alegro, ja ens ho explicaràs.

    ResponElimina
  7. Anna,

    Jo em pensava que això de la truita era cosa nova, però la Cristina m'ha explicat que la seva mare els en feia quan eren petits.

    ResponElimina
  8. Hola estimada amiga.
    Anit, vam tastar la cuina de pa amb tomàquet!!!
    Com em va agradar retrobar-me amb tots, xerrar amb vosaltres dos i fruir de la vostra companyia. Sou veritablement genials.

    ResponElimina
  9. Quina sort que veu poguer asistir a la clase, però amb aquesta crónica sembla com si hagués anat.
    Gràcies Gloria.
    Un petó

    ResponElimina
  10. Molt bo el post de les classes d`en David, no teníem la sort de haver assistit a cap de les seves classes, i la companyia de la gent blocaire va ser mol gratifica’n, fins aviat un peto a tots dos

    ResponElimina
  11. Glòria quina passada! les posaras totes no, més explicades!

    És que jo les classes del Lienes me les perdo pq els divendres vaig a classe de patchwork aquí a la vila.

    Rècords

    ResponElimina
  12. Quina llàstima.a veure si vinc a alguna classe d'en Lienas!
    Gràcies per la crònica!
    Ptnts

    ResponElimina
  13. Parella,

    Suposo que voleu dir que vau tastar la truita de pa amb tomàquet, oi?. A nosaltres també ens va agradar poder compartir una estona després de la classe. Ho hem de repetir!.

    Marisabel,

    Com que ens expliquen tantes coses, sempre m'agrada posar-ne unes quantes perquè estiguin a l'abast de tothom.

    Sion,

    Va ser un plaer conèixer-vos. Ens veiem dijous amb la Mireia!.

    Anna,

    Segur que entre tots les farem!. Se'ns acumula la feina!.

    Marta,

    Encara que et quedi una mica lluny, a veure si t'ho pots muntar, que valen la pena aquestes classes!.

    Una abraçada per a tothom

    ResponElimina
  14. Ostres, aquesta vegada em va ser impossible venir, a més, veig que cada vegada som més. Aviat ens hauran de fer les classes només a nosaltres. Sort de les vostres cròniques!
    Una abraçada

    ResponElimina
  15. Quina enveja em feu amb tot aquest reguitzell de classe pre-Nadal! ;)
    La truita de pa amb tomàquet l'he trobat molt original!
    Petons!

    ResponElimina
  16. Rubén,

    És el que passa, no es pot arribar a tot, a veure a la propera!.

    Mercè,

    Això de la truita de pa amb tomàquet no ho havia sentit mai, però ja hi ha gent que la tastat!

    ResponElimina