dilluns, 12 de maig del 2008

BACALLÀ AMB TOMÀQUET I OLIVADA

Aquesta és una recepta que ens proposa l’Anna, de la taula d’en Bernat. Quan la vaig veure, de seguida vaig pensar que valia la pena fer-la i és que a mi m’agrada molt el bacallà. Diuen els portuguesos que tenen una recepta de bacallà per a cada dia de l’any. No m’importaria gens que a mi em passés el mateix.

L’Anna ens diu que aquest plat es pot menjar tan calent com fred i que el tomàquet el podem passar per la paella o no. Jo l’he fet calent i amb el tomàquet cuit i ha quedat deliciós. Aquí teniu la meva experiència.


Ingredients per a 4 persones:

- 4 talls de morro de bacallà
- 1 kg de tomàquets madurs
- Un pot d’olivada negra
- Sal
- Oli

Preparació:

El bacallà es pot dessalar a casa o comprar-lo ja remullat i a punt de consumir. Un cop el bacallà al punt, posar-lo a bullir de 3 a 5 minuts, segons el gruix. És molt important que el bacallà no es cogui més del compte, perquè no quedi eixarreït.

Un cop cuit, posar el bacallà en una escorredora, perquè perdi tota l’aigua.

Tallar horitzontalment els tomàquets, treure’ls les llavors, amb la qual cosa traureu l’excés d’aigua, i ratllar-los. Posar oli en una paella, afegir una mica de sal i passar-los una mica, vigilant que de seguida estaran cuits, ja que no tenen aigua que s’hagi de consumir.

Posar un tros de bacallà a cada plat, amb la pell a la banda de sota, o retirar-la abans de servir-lo. A sobre de cada tros, posar una capa generosa de tomàquet i a sobre, amb l’ajuda de dues culleretes, fer petites “quenelles” d’olivada.

Si el plat es menja fred, es pot deixar muntat a la nevera i just abans de servir-o es pot empolvorar el plat amb pebre vermell molt.

18 comentaris:

  1. Glòria!!...Cada dia et superes en la presentació, eh???...Ufff...pels ulls ja entra...i el gust segur que boníssim...ja que la combianció amb l'olivada trobo que és molt adient!!!
    Fins dijous!
    Petunets, Eva (terrassa)

    ResponElimina
  2. Aquest plat ha de ser deliciós.
    El faré alguna vegada?
    Misteri.

    ResponElimina
  3. Glòria (del Cafè de nit): Jo responc a l'altra Glòria (la de la "Samfaina"): A que no! :))

    Magnífic i senzillíssim plat, i exquisida presentació.

    ResponElimina
  4. magnífic plat, glòria.
    són tres sabors que combinen a la perfecció. jo faig un canapè amb tomàquet ratllat cru, olivada, ruda i bacallà fumat conservat en oli, és a dir, amb els mateixos ingredients, i sempre té molt d'èxit.
    la presentació, com sempre, t'ha quedat magnífica.

    ResponElimina
  5. Amb aquest em sembla que també m'atreveixo, Salut!

    ResponElimina
  6. Quin bé de Déu, magnífic. t'imagines aquest bacallà i després un bon postre ple de xocolata.....No hi ha paraules
    Ester

    ResponElimina
  7. Eva,

    Segur que les presentacions que faràs tu en el teu blog seran excel·lents. Serà aviat, oi?

    Glòria,

    Jo crec que l'hauries de fer, així l'Enric es quedaria amb un "pam de nassos".

    Enric,

    Home, ja està bé, eh?. Has de donar un vot de confiança a la Glòria, segur que quan no t'ho esperis, et convidarà a dinar i et sorprendrà amb aquest plat.

    Manel,

    Moltes gràcies. El teu canapé també m'agrada, el tens posat al blog?. Ja el buscaré.

    Plugim,

    Atreveix-te, val molt la pena i també és d'aquelles que costen poc de fer i fan molt efecte.

    Ester,

    Sí que m'ho imagino, sí. Jo crec que no caldria fer primer plat, així compensem calories, no et sembla?


    Petons a tots i fins aviat!

    ResponElimina
  8. La veritat és que el bacallà és un peix que m'agrada molt. Tens raó que a Portugal el fan de mil maneres. L'any passat, per Pasqua ens en vam anar la meua dona i jo de viatge per terres luses. I va ser massa per a la carabassa! El vaig menjar de moltes maneres, el bacallà. Però la que més em va agradar en va ser la del "bacalhau à brás". Encara recorde el bacallà daurat amb eixe gustet de l'ou, l'all, les creïlles petitets, com brins de palla... quina salivera! Salutacions.

    ResponElimina
  9. Estimada, perdona pel retard en el comentari! Com sempre el que fas és exquisit. Felicitats per les fotos, cada dia et superes! Gràcies per compartir-ho.

    ResponElimina
  10. Francesc,

    Aquesta recepta que dius del bacalhau à brás també tinc ganes de fer-la. L'he de buscar, perquè la que tinc és portuguesa de veritat. Si em decideixo, ja la veuràs.

    Fins aviat!.

    Parella,

    Vosaltres poseu el llistó molt alt amb això de les fotos, eh?, perquè mireu que la vostra compota a l'antiga...

    Fins demà !!

    ResponElimina
  11. Glòria, finalment vaig anul·lar el curs de demà, no podré venir. Però si que ens veurem el dia 22! Ja explicareu com va demà.

    ResponElimina
  12. Sara Maria,

    Jo em pensava que eres a les dues llistes. Amb tanta activitat, ja perdem la pista. Doncs res, ja ens veurem el dia 22.

    ResponElimina
  13. mmmmmmmm bacalla!!! bonissim i sempre et fa quedar bé, un bon plat de bacalla. I amb tantes possibilitats de cuinar-lo.

    Fins a la tarda!

    ANNA DE LA VILA

    ResponElimina
  14. Anna de la Vila,

    L'Enric ens recomana unes parades de bacallà a la Boqueria. A veure si les trobem!.

    Ara sí que fins molt aviat!

    ResponElimina
  15. Hola! Jo en tinc una del bacallà aquell en estranger obligatori, és a dir, en castellà. Si vols, te la puc passar. O, si ho prefereixes, envia'm la teua en portuguès i te la traduiré a català. Per a mi és ben senzill.

    ResponElimina
  16. Francesc,

    Moltes gràcies pel teu oferiment. La recepta que tinc ja és en català, tot es tracta de buscar-la, si no la trobo, ja et demanaré la que tu tens amb "l'idioma del imperio".

    Fins aviat

    ResponElimina
  17. Ei!!! Estic molt orgullosa que t'hagis inspirat en una de les meves receptes. M'encanta la teva cuina i les teves presentacions.
    Felicitats a la cuinera!

    Aquest cap de setmana intentaré fer els teus carbassons farcits de nous imozzarella. Fa dies que tinc ganes de fer-los i crec que tinc tots els ingredients. Si queda bé ho publicaré al blog.

    Fins ben aviat!
    Anna (de La Taula d'en Bernat)

    ResponElimina
  18. Anna,

    Espero que si fas els carbassons, us agradin tant com a nosaltres el bacallà. La presentació era teva, eh?, Jo només vaig posar de diferent les croquetetes d'olivada.

    A veure si t'animes a venir a alguna classe de cuina bloggera !.

    Fins aviat

    ResponElimina