diumenge, 18 d’octubre del 2009

SALMÓ AL VI BLANC

El salmó és un peix que m’agrada però segons com es prepara, pot resultar excessivament gras. Comentant això amb el nostres amics de València, companys de sortides operístiques, el Lluís em va explicar una recepta molt senzilla que prepara ell i que fa que el peix quedi molt més lleuger. És aquesta, a veure què us sembla.

Ingredients:

- Salmó, a supremes o a rodanxes, segons el gust
- Vi blanc suficient per bullir el peix
- Anet

Preparació:

Posar a bullir el vi amb l'anet i quan bulli, afegir el peix. A partir d’aquest moment, deixar-lo uns 10 minuts fins que el peix estigui cuit.
Si es volgués acompanyar el peix amb alguna salseta, es podria coure una mica del vi de bullir-lo amb farina o Maizena, fins aconseguir la consistència desitjada. De totes maneres, només bullit i acompanyat d’una patata al forn o al microones, és força bo i ràpid de fer.
.

29 comentaris:

  1. pues sí gloria,um plato ligero, sabroso y nutritivo...salutaçións paco

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt el salmó. Però molt, i així com l'heu preparat ha d'estar molt i molt bo. Salut!!!!

    ResponElimina
  3. Com mola això de tenir amics que et passin receptes, eh? A nosaltres ens passa el mateix amb vosaltres, que a part de ser els nostres amics aprenem un munt de coses. Quines ganes tenim de tornar-vos a veure. Un petó molt fort.

    ResponElimina
  4. M'apunto la recepta, a la meva família els hi agrada molt el salmó!!

    ResponElimina
  5. No he provat mai el salmó bullit amb el vi... deu quedar molt gustós! I a així evites la pudor que fa tota la cuina quan el fas a la planxa... (jo sempre el faig al forn en papillote, així també evito la pudor). Ho provaré amb aquesta recepta, que m'ha agradat molt i ha de ser més lleugera.

    ResponElimina
  6. A mi m’agrada molt el salmó i aquesta preparació amb sembla boníssima. Me l’apunto.
    Petons

    ResponElimina
  7. Paco,

    Un plat nutritiu que val la pena fer de tant en tant, i no costa gens!.

    Olles,

    Queda molt bo, el vi li treu el punt greixós que té el salmó i queda molt gustós.

    Parella,

    I tant que sí!. L'intercanvi de receptes és mutu, eh?. Nosaltres també tenim ganes de veure-us!.

    Cristina,

    A veure si et donen el vist i plau el dia que el facis.

    Gemma,

    Queda molt lleuger, i així tenim una altra opció de fer salmó que quedi lleuger i no empudeguem la cuina, je, je.

    Sion,

    Ja em diràs què tal, si proves de fer-lo.

    Una abraçada a tothom

    ResponElimina
  8. Que be!!! Es una de les receptes "tontes" que tant m'agraden!!!

    ResponElimina
  9. Hola Glòria!
    Una molt bona recepta per mantenir la línia! I per evitar caure en el gust un pèl insipit del peix bullit de les dietes! Li faré al Miquel (que està en plena dieta) i segur que agrairà una recepta de peix gustosa!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. Aquesta la copio per el meu bloc i desprès dic que es meva..que et semble??

    ResponElimina
  11. A mi el salmó no m'acaba d'agradar massa, en canvi fumat o marinat m'encanta! Hauré de probar aquesta recepta a veure si canvio d'opinió! :)
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  12. Glòria, aquesta recepta de salmó és molt senzilla i abellidora. Segur que ha d'estar boníssim. A més, l'anet li va molt bé. Com que el salmó és un dels meus peixos preferits, segur que la faig un dia d'aquestos. Besades

    ResponElimina
  13. Els vins sempre entendreixen les carns o els peixos, així que no m'estranya que quedi ben tovet i amorós.
    Un bon plat.. Fins aviat parella !!

    ResponElimina
  14. M'agrada, senzill i gustós
    Bon profit
    Ester

    ResponElimina
  15. Que conste que la recepta no és meua, sinó del nostre proveïdor de material hi-fi, de la botiga Audiófilo, de València. Quina estranya confluència entre música i gastronomia, no? Clar, que si recordem Rossini, queda clar que la cosa ve de lluny.
    Ah, i a mi no em queda tan artístic com a tu, ni de lluny. Quin art!
    Una abraçada i fins aviat.

    Lluís.

    ResponElimina
  16. Quin plat més genial ... el vi deu diluir part del greix del salmó ... a nosaltres també ens agrada molt ho sigui que provarem la vs recepta

    Petunets !!

    ResponElimina
  17. Maria Teresa,

    Trobo molt divertit com has qualificat aquesta recepta, ja, ja.

    Nuni,

    Tens raó, per a la dieta va molt bé, perquè un dia de peix blau ens ho podem permetre, oi?.

    Ah,, noooooo!, això sí que no!!!. Has de fer propaganda dels nostres amics de València, ja, ja.

    Eva,

    El puntet del vi es nota una mica, així que potser t'anira bé per disfressar una mica el gust del salmó.

    Francesc,

    L'anet aromatitza molt, així que depèn del teu gust posar-ne més o menys.

    Maria,

    Queda amb la consistència de bullit, però amb el gustet del vi, bona combinació, oi?.

    Ester,

    D'això es tracta, senzill, gustós i ràpid de fer. Per a un sopar de plis plas.

    Lluís,

    Ara que ho dius, sí que recordo que ens vas explicar que era del vostre proveïdor de música. Fixa't si ha arribat lluny!.

    Molt encertada la referència a Rossini. Serà per això que també ens agrada tant?.

    Mar,

    Veig que una recepta ben senzilla ha convençut força gent. Això està bé!.

    Una abraçada per a tothom!.

    ResponElimina
  18. Una recepta ben fàcil i segur que ben bona. El salmó ens agrada molt i fet així sí que deu quedar lleuger...
    ptns.

    ResponElimina
  19. Anna,

    Quan em van explicar aquesta manera de fer-lo, de seguida em va agradar precisament per això, perquè queda més lleuger.

    Fins aviat

    ResponElimina
  20. Que bé tenir amics així! ;)
    I pel que fa a la recepta, ha de ser finíssima amb el gustet del vi blanc. :)
    Petons!

    ResponElimina
  21. gloria dile a josep que visite mi blog, por que le he contestado a su preciado comentario sobre la coca de boquerón y el canto en mi pueblo.....abraçades...paco

    ResponElimina
  22. Mercè,

    I nosaltres contents de poder compartir les receptes que ens passen els amics!.

    Fins aviat

    Paco,

    Ja he passat el teu missatge al Josep.

    Fins aviat

    ResponElimina
  23. Òndia! és una recepta magnífica, jo defujo del salmó per aquest motiu que no m'agrada gaire la seva greixositat, però crec que ho provaré així, i l'anet i lliga tant! que m'heu robat el cor.
    Molts petons,
    Maragda

    ResponElimina
  24. Bona recepte, jo el faig sempre al vapor i així podré variar!!

    Ptnts

    ResponElimina
  25. Vet aquí un sopar lleugeret i fàcil de fer. Queda apuntat.
    Una abraçada forta

    ResponElimina
  26. Hola Glòria! Una proposta molt pràctica. El salmó dona molt de joc i bullit amb el vi ha de quedar molt bo. Ho provaré segur!

    ResponElimina
  27. Maragda,

    Precisament això és el que em va robar el cor a mi també, que amb el vi queda molt més lleuger, i amb un gustet...

    Xaro,

    Me'n alegro d'haver-te donar una idea nova per variar, a veure què tal!.

    Rubén,

    I ràpid de fer, per als dies que no tenim gaire temps i poques ganes de cuinar!.

    Anna,

    Jo crec que el salmó o agrada o no agrada, no hi ha mitges tintes, i a mi m'agrada molt. Trobo aquesta recepta molt encertada. A veure si us agrada!.

    Fins aviat

    ResponElimina
  28. Eiii!!! aquest salmó ha d'estar boníssim!! a casa ens agrada molt el salmó...marinat, fumat, al forn, etc.
    UNA ABRAÇADA!!!
    ISABEL

    ResponElimina
  29. Segur que m´agrada, el salmó és un del meus peixos preferits...bé en realita tots el peixos m´encanten!! així que qualsevol nova recepta sempre és benvinguda...i si és vostre més...petonets

    ResponElimina