dilluns, 14 de desembre del 2009

TALLARINES AMB CAMAGROCS

Ara que ja s’està acabant la temporada boletaire, una recepta molt senzilla i molt ràpida de fer, però que permet assaborir ben bé el gust dels bolets.

El més entretingut de la recepta és netejar els bolets. Per cert, vosaltres els renteu amb aigua o no?.

Sobre aquest tema, el Mikel, en el seu blog Ondakin, comentava que havia escoltat a la ràdio que una senyora, sembla que molt entesa en la matèria, havia dit que quan plovia, els bolets no treien pas el paraigua, llavors, per què no rentar-los amb aigua?. Potser l’equilibri està en passar-los per aigua si són molt bruts, sense banyar-los... o no?. La polèmica està servida!.

Ingredients per a 4 persones:

- 400 g de pasta fresca d’espinacs (tallarines o spaghettis)
- 600 g de camagrocs
- Oli
- Sal

Preparació:

Netejar els camagrocs i a continuació, saltejar-los en una paella amb oli, el temps just perquè perdin la fermesa, però sense que arribin a quedar tous, és a dir, al dente, com la pasta.

Bullir la pasta al gust, escórrer-la i barrejar-la amb els bolets saltejats.

-

22 comentaris:

  1. Josep; Un dels últims plats amb bolets per poder-los asseborir en "directa". Que vaigi de gust Josepb i Glória¡¡.

    ResponElimina
  2. glória, em sembla que estic olent el perfum que desprén aquest plat de tallarins amb camagrocs, apart el sabor clar está,y hara en castellá...como habreís podido comprobar en mis escritos, mi escritura en catalá, es pésima puesto que mi pueblo és el mas meridional de la comunidad valenciana a muy pocos km del antiguo reino de murcia,y además debido a la inmigración de personas de murcia y albacete, a partir de los años cincuenta, muchas de las palabras y significados en nuestra lengua vernácula se han castellinizado......abraçades paco

    ResponElimina
  3. M´agrada molt la pasta !!! i amb aquest bolets deuen ser d´allò més bo.Avui la meva germana , ha comprat pasta fresca i no se com es fa perque no es desfaci..

    ResponElimina
  4. Ai si! ara fins l'any vinent ja no veure'm cap boletet :((

    Aquest plat és molt semblant al que vaig fer jo el dia que va venir a casa la Ivet. Però sense la crema de llet. De fet la crema de llet a vegades torna per lo tant hauré de provar la diferència.

    Rècords

    ResponElimina
  5. I que bons que estan els camagrocs!!!
    Ptnts

    ResponElimina
  6. Amics,
    Quanta raó, els bolets no tenen paraigües!!! (sembla talment el títol d'una cançó dels Manel o dels Antònia Font, oi?). Doncs això, a rentar amb cura aquesta meravella de la natura i cuinar-los com has fet tu Glòria amb una exquisida pasta!! Sublim estimada amiga!

    ResponElimina
  7. Hola amics.
    Llástima que ja s'acaba la temporada de bolets. Una recepta molt bona.
    Jo els bolets els dutxo amb l'aixeta de la cuina suaument.
    Espero no tardar tant en visitar-vos

    ResponElimina
  8. Quin plat més acolorit, m'agrada.
    Bon profit
    Ester

    ResponElimina
  9. Carai! Tot i les meves més que limitades habilitats culinàries, intentaré fer aquest plat, ja us explicaré què en surt!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. que bona aquesta recepta, llàstima que aquí a Menorca no en trobi gaires d'aquests.
    Fins la pròxima!

    ResponElimina
  11. Glòria, aquest plat de pasta entra pels ulls, de veritat, quins colors més bonics que us han quedat... Entre el verd de les tallarines i el groc dels bolets és molt temptador!
    Jo preferixo rentar bé els bolets i no trobar-e terra quan els menjo, que trobo que és força desagradable. Tot i que contra gustos... no hi ha res escrit.

    ResponElimina
  12. Quin plat més colorit i segur que ben bó!! jo rento els bolets amb un pinzellet, i els paso per aigua, ens agraden nets, i no amb terra.
    Petonets

    ResponElimina
  13. Quina llàstima que ja se'ns acaba la temporada de bolets!
    Aquest plat és perfecte per assaborir el gust dels camagrocs sense interferències d'altres sabors que els podrien emmascarar. I quins colors més macos!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Josep,

    Últim per a aquesta temporada, que l'any que bé el tornarem a fer, és tan bo...

    Paco,

    Doncs ara sí que veig que aquest plat feia olor, si va arribar fins a Crivillent, je, je.

    Dolors,

    La pasta fresca s'ha de coure molt poquet, així no es desfa i si a més agrada al dente, com a nosaltres, encara menys. Va molt bé per fer un plat en poca estona.

    Anna,

    Doncs jo faré la prova amb crema de llet com vas fer tu, així podrem comparar, je, je.

    Marta,

    A mi és un dels bolets que més m'agraden!.

    Parella,

    Vaig seguir les recomanacions que em va donar el Kike el dia de la classe del David Lienas i, bonííííííssim!.

    Tere,

    Quina il·lusió veure't per aquí una altra vegada!. Jo també faig com tu, "dutxo" suaument els bolets a sota l'aixeta.

    Ester,

    És d'aquells plats que ho tenen tot, tot i tot, bon gust, bon color i fet en un no res!.

    Albert,

    Au, anímat, que no costa gens de fer i amb música de fons a la cuina, perfecte (el Juan Diego Flórez, per exemple, je, je).

    Sílvia,

    Aquest plat també es pot fer amb un altre tipus de bolet, per exemple, trompetes de la mort. En teniu a Menorca?.

    Gemma,

    Jo també faig com tu, encara que hi ha qui opina que no s'han de rentar, peró és veritat, i si no eliminem tota la terra, què?.

    Maria,

    Veig que tu fas les dues coses, pinzellet i aigua, per anar sobre segur!.

    Nuni,

    És veritat, el sabor dels camagrocs és ben bo i força intens. La pasta d'espinacs trobo que li va anar molt bé.

    Una abraçada a tothom

    ResponElimina
  15. Pasta amb bolets una delícia, nosaltres els rentem segons la terra que tenen, però per gustos colors.
    Petons

    ResponElimina
  16. Glòria, quin plat tan acolorit!! entra pels ulls!!! Jo els bolets sempre els rento...no sigui cas que tinguin terra i després ens destrossin el plat!
    Aquests camagrocs fan una pinta...i amb pasta, que més es pot demanar!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  17. A mi m'agrada moltíssim aquest plat, ho faig amb tot tipus de bolets i li ratllo una mica de parma per sobre!!
    Diuen que els bolets no s'han de mullar, però a mi em fa certa angúnia i els passo per sota de l'aixeta.

    ResponElimina
  18. Sion,

    Veig que som uns quants els que "refresquem" els bolets. No sé què hi dirien els puristes, però...

    Eva,

    És que els bolets llueixen tant!. Veig que també ets de les meves amb això de rentar els bolets.

    Cristina,

    Sí que es veritat que es pot fer amb diferents bolets. I si hi barregem uns alls tendres?.

    ResponElimina
  19. Nosaltres vem voler utilitzar camagrocs per al dinar d'aquest diumenge i ja no en vam trobar... una llàstima.

    El plat estupendíssim. Ràpid i saborós!

    ResponElimina
  20. Aquest plat bé podria ser considerat com un "pasta i muntanya", oi? :)

    Sé que és molt empipador (ja tenia escrit "emprenyador", però ho he esborrat), però jo els bolets els netejo sense banyar-los, i mai hi hem trobat sorra ni pinassa, la veritat. Ara bé, repeteixo que és molt empr... (ja tornava a escriure "emprenyador"). Ara bé, repeteixo és molt empipador, però crec que val la pena.

    ResponElimina
  21. Una bona recepta, i tant.
    I encara que s' acabi la temporada de bolets, de camagrocs n' ha d' assecats tot l' any. Jo els hidrato amb aigua ( que segons quina recepta, per exemple en un risotto, es pot fer servir també)
    En el curs de receptes amb bolets que vaig fer fa poc, els bolets no els rentaven. Si eren molt bruts els fregaven amb paper de cuina.
    ptns.

    ResponElimina
  22. Òscar,

    Doncs abans de Nadal encara en vaig veure en alguna parada al mercat, però ara segur que ja no n'hi ha. Sempre ens queda el recurs de comprar-los assecats.

    Enric,

    M'agrada com has batejat el plat, ves que no et plagiïn la denominació, je, je.

    Si no passo una mica d'aigua pels bolets em sembla que no els he deixat prou nets.

    Anna,

    Jo també en faig servir d'assecats i a més, hi ha l'avantatge que llavors en pots tenir a casa i fer-los servir quan convingui, amb una d'aquestes receptes del teu curs de bolets, je, je.

    Una abraçada amb retard per a tothom!

    ResponElimina