diumenge, 19 de juny del 2011

VENÈCIA, INTRIGA I BONA CUINA

Després d’un petit parèntesi del que parlarem properament, avui reprenem l'activitat blocaire recomanant no un, sinó dos llibres.

El primer, és la darrera novel·la de la Donna Leon, “Conclusions preliminars”, amb l’incansable “comissario” Brunetti recorrent la preciosa ciutat adriàtica. En aquesta ocasió, Brunetti haurà de resoldre la mort d’una vídua en el seu modest pis. La casa està perfectament ordenada i tot i no haver-hi signes evidents de violència, hi ha unes sospitoses gotes de sang al costat del cos de la dona. L’examen mèdic arriba a la conclusió que la dona ha mort d’un atac de cor, però el comissari no se’n refia i té el pressentiment que hi ha alguna cosa més. Per tant, comença la investigació amb la col·laboració de Vianello i Elettra, per tal d’aclarir si realment es tracta d’una mort natural o d’un assassinat.

El segon llibre s’anomena “El sabor de Venecia” i és un recorregut  per l’important paper que les novel·les de Donna Leon donen a la gastronomia local. Escrit per la seva amiga i gran cuinera Roberta Pianaro, totes les receptes que hi podem trobar van acompanyades de textos inèdits de Donna Leon que ens conviden a passejar pels mercats i les cuines venecianes.

En paraules de la mateixa Donna Leon, “La vida italiana està plena de menjar, la gent en parla contínuament, hi dedica força estona en fer la compra i en preparar els plats. Hem d’escoltar-los amb atenció quan parlen de menjar o de com cuinen, i és que entendre’ls és fonamental per a dur una vida feliç”.

Un parell de llibres molt recomanables tant pels seguidors de Brunetti com pels amants de la bona taula.

17 comentaris:

  1. Hola nois,benvinguts a casa. Esperem una cronica completissima d'aquesta escapada.....
    Petonets

    ResponElimina
  2. Hola,
    Quan llegeixo les novel·les de la Dona Leon sempre em fixo en les receptes que hi diuen. Em fa pensar en el nostre estimat Vázquez Montalbán.
    Soc nova per aqui... us llegeixo poquet a posquet.
    Salutacions.

    ResponElimina
  3. Benvinguts a casa! Esperem crònica del viatge!
    Mon pare és un gran fan de la Dona Leon, jo me'n vaig llegir algun fa molts anys però en aquell no em va atrapar prou, ho hauré de tornar a provar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Ai, ai, que em penso que (entre l'amanida "Roma" i aquestes recomanacions literàries) heu estat de vacances a Itàlia.....
    Jo no sóc gaire de novel·la policíaca, però algun dia em llegiré un llibre de la Donna Leon perquè tots els comentaris la deixen sempre bé.

    A veure quan ens feu cinc cèntims de les vacances!
    Petons

    ResponElimina
  5. Benvinguts a la rutina!! Jo també espero la crònica del viatge.
    M'hauré de comprar el nou llibre. A mi també m'agrada la Donna Leon, m'enganxen molt ràpidament els seus llibres. A més, quan varem anar a Venècia llegia "Veneno de cristal" i encara em feia més gràcia situar-ho tot mentre estava allà.
    El segon llibre també m'agradaria tenir-lo!! Uff, que capritxosa que estic avui! ;DDD
    Petons

    ResponElimina
  6. Hola macos!, ja tinc ganes de veure-us i que ens ho expliqueu tot, tot i TOT!. Us truco i fem un berenar a finals de setmana?(dj comencen vacances les nenes!però dll,dm i dc tenim uns dies inteeeeeeeeensos...)Un super petonet!!!

    ResponElimina
  7. Benvinguts!! Jo ara estic llegint Mort a La Fenice, ja li he agafat el gust al Brunetti i a recòrrer amb ell Venècia. M'apunte la recomanació, com sempre. Venint de vosaltres és una garantia de qualitat.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies! A tenir en compte. Ja ens explicareu eh?? Petons

    ResponElimina
  9. benvinguts!!! estic desitjant veure la vostre crónica detalla!!!! de moment em guardo aquests dos llibres. Petonets

    ResponElimina
  10. Anoto les dues recomanacions, que ja sabeu que la Donna Leon m'encanta. I aquest any tornaré a anar de vacances a prop de Venècia, de manera que m'anirà bé llegir novel·la i gastronomia ambientada a la zona ;)

    ResponElimina
  11. Una excel·lent proposta sobretot si estàs preparant una escapada a Venècia!!
    N'esperem la crònica!

    ResponElimina
  12. Bentornats. Jo no he llegit mai la Donna Leon, però fa cosa de 3 anys vaig fer un viatge amb la meva companya de feina a Venècia que se´ls ha llegit tots...em sembla que després del viatge ja no em cal llegir-los...

    ResponElimina
  13. Benvinguts de nou. Amb l'entrant de l'amanida Roma i aquestes dues magnífiques propostes, tornar a Venècia es farà molt més lluït. Ara només falta rematar-ho amb la vostra crònica i anirem molt més documentats! Petons.

    ResponElimina
  14. Una de les meves autores preferides, les seves novel-les sempre es fan curtes. I sobretot m'entren unes ganes terribles de sortir cap a Venècia ...;-)

    ResponElimina
  15. "fem un mos" Sión

    El llibre Conclusions preliminars el he llegit, em queda pendent El sabor de Venècia
    Petons

    ResponElimina
  16. Gràcies a totes/tots pels vostres comentaris.
    Ja sabeu que Venècia es una de les nostres "debilitats" i la novel·la negra ens agrada molt, per tant la fusió de les dues coses ens encanta. Nosaltres fa pocs mesos que hi vam ser per darrera vegada a Venècia, i des del mateix dia que vam tornar, que tenim ganes de tornar-hi novament.
    Una abraçada

    ResponElimina