Aquesta extraordinària
òpera en cinc actes de Charles Gounod, es va estrenar a París el 27 d’abril de
1866. Amb un llibret de Jules Barbier i Michel Carré, està basada en la
tragèdia del mateix nom de William Shakespeare. Tot i l’èxit aconseguit a
nivell popular quan es va estrenar, no va agradar a tothom, ja que molts van
considerar que no estava a l’alçada de Faust,
l’anterior òpera de Gounod.
Sigui com sigui, és una
partitura magnífica i el cap de setmana passat vam tenir el plaer de gaudir de
la darrera representació que els Amics de l’Òpera de Sabadell han dut a terme,
en aquest cas, en el Teatre-Auditori de Sant Cugat.
D’entrada volem dir que
sempre hem lloat la gran capacitat de treball de l’AAOS per tal d’oferir
muntatges molt dignes amb uns pressupostos molt ajustats. En aquesta ocasió,
l’escenografia, no sé si per motius de restriccions pressupostàries, era
totalment espartana. Un escenari
absolutament despullat d’elements, que obligava els intèrprets a un esforç
extra ja que només comptaven amb el
suport escènic d’una encertada il·luminació i un vistós vestuari d’època. Els únics elements decoratius que van aparèixer
sobre l’escenari van ser una quinzena de làmpades penjades en el primer acte,
per donar més versemblança a la festa del Palau dels Capulets; un elevador amb
escala mecànica en el segon acte, que volia ser el balcó de Juliette; un parell
de cordes amb roba estesa en el tercer acte; un gran llit en el quart i una
llitera on moria Roméo i més tard Juliette, al cinquè.
Albert Casals i Maite Alberola |
Davant de tanta
austeritat, els cantants van tenir un problema important, que és l’enorme
dificultat d’escoltar-se ells mateixos
dalt de l’escenari, ja que la veu es perdia per tot arreu davant la manca
d’elements escènics. Cal afegir que la caixa escènica de l’Auditori de Sant
Cugat és molt gran (amb diferència la major de tots els teatres on s’ha
presentat aquesta versió de Roméo et
Juliette).
Malgrat tot, vull destacar
la gran Juliette que ens va oferir Maite
Alberola, que tot i començar molt correcta i amb precaució, va anar creixent
tal i com avançava la representació. El mateix podem dir del Roméo de l’Albert Casals, que va estar
un pèl fred fins que va atacar l’Ah!,
leve-toi soleil, se’n va sortir molt bé i a partir d’aquest moment va
guanyar en seguretat i fluïdesa vocal. Tant la Maite Alberola com l’Albert
Casals ens van oferir un quart acte ple de moments deliciosos i molt emotius.
Sens dubte, i amb diferència, el millor de la nit.
La resta del
repartiment, amb Àlex Sanmartí, Ángel Jimenez, Laura Vila, Júlia
Farrés-Llongueras, Albert Desprius, Fabian Reynolds, Xavier Aguilar, Juan
Carlos Esteve i Jorge Armando Jasso, van estar correctes, però per sobre de
tots va sobresortir Toni Marsol, un baríton que cada dia fa millor feina dalt
l’escenari tant en l’aspecte vocal com interpretatiu.
El Cor Amics de l’Òpera
de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès van estar, com és habitual, molt correctes sota l’encertada direcció de
Daniel Gil de Tejada.
Albert Casals i Maite Alberola, Daniel Gil de Tejada, Toni Marsol |
En el programa de mà
d’aquest Roméo et Juliette, ja s’han
anunciat els títols que formaran part de la propera temporada 2012-2013 de l’AAOS:
Tosca de Puccini (novembre-desembre),
Nabucco de Verdi (febrer-març) i La
Traviata de Verdi (abril-maig), a més del ja habitual Homenatge a la Sarsuela.
Caram! Casi ni s'ha acabat i ja esteu a punt per la propera temporada!!!
ResponEliminaL'AAOS te molt bona prensa, sempre n'he sentit parlar molt bé...
Petonets.
Moltes gràcies per compartir!! :-)
ResponEliminaEstimats GLÒRIA i JOSEP, voliem reconèixer la vostre tasca blocaire amb el Premi Liebster Bloc per un munt de raons:
ResponEliminahttp://wp.me/p19AHZ-3JK
Moltes gràcies !!!
IMMA i MIQUEL